Pages

Saturday, May 15, 2010

cuak cuak

poyo jer kan tajuk ni..

but dat's what i feel rite now..

selepas beberapa bulan, i will start my employment semula on the next monday {17 may}..

cam cuak jugak.. kecut perut jugak.. uhuhu..

i know i will be able to do my best for my next job..

i know i can serve well n buat seperti yang dikehendaki..

but then, i'm so scared if i cannot deliver as expected..

how if tetibe the employer cam regret plak menggajikan i..

oh, cam stress plak tetibe..

i need sum strength.. i need sum words.. i need sum inspiration..

like sum people doesn't understand what i feel inside..

hopefully my new job will lead me for my career.. bukan setakat to earn money for my living..

i don't bother much about ot, about the workload..

i just care on employer yang boleh reward me setimpal ngan what i do..

tutup buku lama during my ala2 slave time..

bukak buku baru dan improve myself..

with my dear yang dingin, entahla..

my job is depend on me.. i am the only one yang akan mencorakkan my way of life.. i'm the one yang perlu maintain my discipline in tip-top condition.. jangan jadi cam keje lama..

i hope dat i can be successful too here.. seperti in my previous jobs.. where always be n do the best for own self..

all the best for me n all my future undertakings..

break the leg n gudluck for everything..

don't be a quitter.. don't run away for all the challenges.. i can do this..

my honeymoon time is over, but i know i can manage sumting yang lebih interesting to keep up with my work..

i can do this.. may all the prayers be with me.. ameen..

5 comments:

Captain said...

Salam,

Tahniah dah dpt kerja..semuga ingat perpatah melayu ini.

"Batu yg bergolek tidak akan kumpul lumut"

akak eskrem said...

thanks captain..

emm, apa maksud pepatah ni yer??

akak eskrem said...

okey2, dah dapat maksud pepatah tu..

insya allah akan stay lama.. ameen..

Unknown said...

alhamdulillah..
semoga lebih maju n kuat berusaha di tempat baru gha...
apa2 pun ikut resmi padi,semakin tunduk semakin berisi...
ceewaaahhh dah macam ruangan bahasa malaysi..
hehehehheheheee anyway good luck!

akak eskrem said...

alhamdulillah..

so far so gud la, baru keje la katakan..

tenkiu2 mida.. ^_^